oseriös avel lägenhets snack o hulingen

var ett tag ssen jag uppdaterade här xD
har fått iordning på lägenheten,
besiktat den gamla o lämnat in nycklarna
har boat in mig i hultsfred och jag trivs
det känns skumt men trivs som fan :)
där man växte upp är ju lixom hemma hemma
trodde aldrig jag skulle återvända hit
men det gjorde jag och det känns bra!
dock är väl lägenheten lite rutten
men man får ju göra det bästa av saken :)
vi har nära till willys, netto, bruks, skog, komvux, mamma, mormor, farmor o farfar samt lite närmare iaf till pappa
dessutom finns det djurbutik och vetrinär här!
mattias har nära till sina vänner och släkt med,
och jag tror han mår bättre nu när han oxå har folk att umgås med som han inte är så misstänksam emot.

jag går på agility med kiwi på måndagar
vad ska man säga om det?
det är väl både bra och dåligt
får inte göra saker som jag vill
vilken kör ihop sig
kiwi har väldigt ont
det är troligtvis bakbenet som spökar
vilket gör att hon inte fokuserar
vilket är förståligt
jag kan inte heller fokusera när jag har ont
hon bara rusar runt
hemma ligger hon och flåsar piper o stressar
igår gav jag henne en halv panodil som fick ner henne lite
ska till vet inne i kalmar på torsdag så vi får se vad dem säger då
tippar på att det är högerbak eller ryggen
tycker så synd om henne
detta är baksidan av oseriös avel
alla sjukdommar
på 2,5 år har vi varit hos vet för tre olika åkommor
magen, livmodern och nu detta...
och det är hundarna som får lida för våra människors fel.
jag skiter i om det är renras lr blandras
finns lika många renras uppfödare som är rövhål som motsatta
det handlar inte om vad för typ dem föder upp utan HUR!
tycker det är dålig stil och det är inte uppfödarna som får lida utan hundar o valpköpare!
men alla gör sina misstag men nästa kommer bli från en seriös uppfödare som har koll på sina avelsdjurs hälsa!

hur är det med mig annars då?
jo det är väl bra
sjuk, slem i lungorna o halsont
ingen feber idag dock! :D
clara var här i fredags så hon jag mattias och müller var på hulingen :)
dock var bara baren öppen men det var mysigt iaf :)
saknar min lilla clara :(

bilder på lägenheten kommer när den är städad! x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0