dagens utseendefixering

ngt  jag länge stört mig på är dagen utseendefixering och könsmallar
Män är långa och har kort hår pösiga kläder och mycket muskler eller mycket fett
kvinnor har tajta kläder är smala och har tajt kläder, färgat hår och är över sminkade med stora bröst
det händer ganska ofta att folk misstar mig för att vara kille då jag alltid har pösiga kläder och kängor är knappt aldrig sminkad med alltid ofixat hår
visst det känns inte bra att bli misstagen för kille men jag klär mig och ser ut som jag vill
varför ska jag rätta mig efter hur andra ser ut?
jag kör mitt egna race och jag är  INTE som alla andra
jag VILL INTE se ut som alla andra
jag VILL INTE vara som alla andra
jag är MIG SJÄLV och jag älskar mig själv med små bröst kängor och rufsigt hår :)
En annan wierd grej är samhällets oförstående varför unga kvinnor får ätstörningar, jo det ska jag berätta reklam skyltdockor stress press
tidningar framför allt: gå ner i vikt på den nya metoden, Anders gick ner 20 kg på två veckor
dessutom tidningarnas fetisch med kändisarna
dessa har gjort inplantat, blablablas NYA LÄPPAR, få blablablas kropp på 3 veckor
en fundering jag har, är det vi kvinnor som försätter oss i denna mani eller är det männen?
Män är precis som kvinnor dreglar över lättklätt
en stor inbillning hos kvinnor är att män vill ha stora bröst och liten kropp
men när man umgås med killar inser man att det är faktiskt ofta inte så
män gillar inte detta men sedan barnsben tvingas vi in i denna synen om könsmallarna
män kollar på porr, det vet vi ju alla
men om det fanns lätt-tillgänglig porr på kvinnor som ser ut som en normal kvinna skulle dem hellre kolla på det? är det så att porr ser ut som det gör för att folk tror att det är vad männen gillar? är det på grund av porren vi kvinnor eftersträvar "den perfekta kroppen" eller är det av andra orsaker?
varför är vi kvinnor idag så osäkra när det gäller vårt utseende? varför mår vi så extremt dåligt över det?
jag tror inte på att det är männens fel. Det är vårt allas fel. vi har tillåtit det bli såhär och det är vi som får lida för det.
Gör som jag. Våga vara dig sj för du är underbar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0